منتظران مهدی ، اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا

پردازنده I3 مدل 3210 اینتل - Intel Core i3-3210 Processor-3M Cache, 3.20 GHz

از ویژگیهای پردازنده I3 مدل 3210 اینتل - Intel Core i3-3210 Processor-3M Cache, 3.20 GHzمی توان به می توان به موارد زیر اشاره کرد :
»»»»    سوکت پردازنده: LGA 1155
»»»»    کلاس پردازنده: Core i3
»»»»    تعداد هسته/ ترد: 2 هسته/ 4 ترد
»»»»    فرکانس عملیاتی:    3.2GHz
»»»»    حافظه کش سطح دوم : 2x 256KB
»»»»    حافظه کش سطح سوم :3MB
»»»»    فناوری ساخت: 22 نانومتری
»»»»    معماری: Ivy Bridge
»»»»    قفل فرکانسی باز: N
»»»»    کنترل کننده حافظه:     Dual Channel DDR3-1333/1600
»»»»    پشتیبانی 64bit:     Y
»»»»    گرافیک مجتمع: Y
»»»»    نام هسته گرافیکی: Intel HD Graphics 2500
»»»»    فرکانس هسته گرافیکی:650MHz (حالت توربو تا 1.05GHz)
»»»»    سیستم خنک کننده: حرارت گیر(Heatsink ) به همراه فن
»»»»    توان مصرفی :55W
»»»»    سایر ویژگی ها:    
فناوری Hyper-Threading فناوری Hyper-Threading
فناوری Quick Sync Video فناوری Quick Sync Video

پردازنده Core i3-3210 اینتل از خانواده آیوی بریج
Intel Core i3-3210، که در سه ماهه اول 2013 وارد بازار شد، جزء نسل سوم پردازنده های اینتل از خانواده Core با تکنولوژی ساخت قابل تامل 22 نانومتریِ آیوی بریج (Ivy Bridge)، پردازنده ای دو هسته ای با حافظه نهان (Cache) سه مگابایت و فرکانس عملیاتی 3.2 گیگاهرتز است که توان پردازشی فوق العاده به همراه صرفه جویی بی نظیر در مصرف انرژی بهمراه دارد. تکنولوژِی هایپرتردینگ در این پردازنده هر هسته را قادر میسازد تا به صورت همزمان دو وظیفه پردازشی را به انجام رساند (در مجموع 4 پردازش همزمان) تا شما هنگام حرکت بین برنامه های کاربردی خود وقفه ای را احساس نکنید. پردازنده گرافیکی داخلی HD2500 هم میتواند بدون نیاز به سخت افزار گرافیکی دیگری نیازهای گرافیکی روزمره شما نظیر مرور صفحات اینترنت ،تماشای فیلم و ... را برطرف سازد.
مزایای خرید پردازنده آیوی بریج Core i3-3210 اینتل چیست؟
پردازنده 2 هسته ای با قابلیت پردازش همزمان 4 رشته پردازشی
پشیبانی از فناوری هایپرتردینگ
دارای 3 مگابایت حافظه نهان با فناوری اسمارت کش
مجهز به پردازنده گرافیکی HD 2500 اینتل
پشتبانی از رم دو کاناله DDR3 تا ظرفیت 32GB

معماری Ivy Bridge
پردازنده های ساخته شده با معماری Ivy Bridge اینتل که به طور گسترده تر می توان آن را از معماری ترانزیستورهای سه بعدی Sandy Bridge (معماری پل شنی) دانست از 5 تا 15 درصد کارایی کلی بهتر و همچنین 25 تا 68 درصد اجرای بهتر GPU برخوردارند. تکنولوژی ساخت بکار رفته در این پردازنده ها باعث 50 درصد کاهش مصرف انرژی در مقایسه با معماری دو بعدی می شود. پردازنده های آیوی بریدچ قابلیت پشتیبانی از PCI Express 3.0 را دارند و همچنین از تکنولوژی Quick Video Synd برخوردارند.

فناوری هایپر تردینگ اینتل (HT)
به لطف تکنولوژی (Hyper Threading) هر یک از هسته ها پردازنده قادر خواهند بود در هر لحظه دو بسته اطلاعاتی یا همان ( thread ) را به صورت همزمان پردازش کنند، که با توجه به چهار هسته ای بودن این پردازنده ، پردازش در هر لحظه بر روی 8 بسته محاسباتی مجزا انجام خواهد شد، به گفته اینتل این فناوری باعث افرایش 30 درصدی سرعت و بهبود زمان پاسخگویی میشود و راه را برای پشتیبانی از برنامه های multi-thread که روز به روز بر تعداد آن ها افزوده میشود باز خواهد کرد.

حافظه پنهان هوشمند
فناوری Intel Smart Cache بر اساس حجم کار هر یک از واحد های پردازنده ، حافظه پنهان سطح سوم موسوم به L3 Cashe را به صورت پویا بین تمام هسته ها به اشتراک می گذارد. عدم نیاز به بارگذاری مجدد داده های تکراری موجود در حافظه ،دسترسی سریعتری را به اطلاعات مورد نیاز برای هر هسته فراهم می آورد و موجب می شود که تمام حافظه به صورت مفید مورد استفاده قرار گیرد .در مجموع این فناوری باعث کاهش زمان تاخیر و بهبود عملکرد سیستم می شود .

تراشه گرافیکی HD داخلی
هسته گرافیکی به کار گرفته شده در دل پردازنده های نسل سوم خانواده core، کمپانی اینتل را به رقیبی جدی برای غول های گرافیکی دنیا همچون NVIDIA و AMD تبدیل نموده است. شما برای کاربرد های روزمره و لذت بردن از یک تجربه تصویری، دیگر نیازی به خرید کارت گرافیکی اختصاصی ندارید با پردازنده ایوی بریج اینتل، جدای از اینکه توانایی پردازش بیشتری، بهبود قابل ملاحظه ای را هم در بخش گرافیک شاهد هستیم. تراشه های گرافیکی مجتمع intel HD 2500 و 4000 می توانند از دایرکت‌ایکس نسخه یازدهم پشتیبانی کنند و تا ۳ نمایشگر مجزا به طور همزمان به آن ها متصل می شود. اینتل مدعی است که تبدیل فایل های ویدیویی یا تغییر فرمت آنها، با بهره مندی از فناوری QuickSync تا سه برابر سریع تر از کارت های گرافیک قدرتمند انجام خواهد شد و شما توانایی کار با فایل های ویدیویی full HD و 4K را در اختیار دارید. با فناوری Intel InTru 3D و Clear Video HD دیگر دغدغه ای برای پخش فیلم های Blu-ray سه بعدی نخواهید داشت. با این تکنولوژی و از طریق کابل HDMI، ویدئو های تمام HD و سه بعدی را با کیفیت و شفافیت مناسب و رنگ واقعی روی تلویزیون بزرگ یا هر مانیتور سه بعدی دیگری نمایش دهید. در اخر باید اضافه کرد که این تراشه های گرافیکی، امکان استریم کردن ویدئو های تمام HD با فناوری بیسم WIDI را دارد.



G3220

یکی از سی پی یو های پنتیوم خانواده اینتل می باشد
ماه های پایانی سال 2013 شرکت معظم اینتل با رونمایی از سه پردازنده سری پنتیوم G3000 از خانواده محبوب هاسول ،به نیازهای کاربران برای داشتن یک رایانه رومیزی با سطح کارایی روزمره پاسخ گفت.
 G3220 یکی از جدید ترین اعضای خانواده پردازنده های پنتیوم (Pentium) با مهندسی معماری هاسول است که با معماری ساخت 22 نانومتری و برای سوکت LGA1150 طراحی و تولید شده است. این سی پی یو،دارای دو هسته پردازشی در فرکانس عملیاتی 3.0GHz است و توان مصرفی آن 54 وات می باشد.
یکی از پشرفت های قابل توجه CPU پنتیوم به لطف تراشه گرافیکی (Intel HD Graphic) که در دل این پردازنده جای گذاری شده به دست آمده است.با پشتیبانی از دایرکت ایکس نسخه 11 ،تست ها و آزمون های گرافیکی این پردازنده های جهش قابل توجهی را نسبت به گذشته نشان می دهد.
گرافیک مجتمع داخلی G3220 ،نیازهای رایج گرافیکی نظیر تماشای فیلم یا مرور صفحات اینترنت بدون کارت گرافیک اختصاصی میسر می سازد.کنترلر حافظه دو کاناله DDR3 با فرکانس کاری تا 1333 مگاهرتز را نیز به لیست مشخصات G3220 اضافه نماید.

 پردازنده های هاسول خانواده پنتیوم
شرکت اینتل برای ساخت پردازنده های که با نام هاسول ( Haswell ) می شناسیم از یک معماری انقلابی و بسیار پیشرفته استفاده نموده است. اینتل توجه ویژه‌ای به پردازنده‌های Haswell رده دسکتاپ خود داشته است و قدرت و بازده آنها را به میزان قابل ملاحظه‌ای ارتقاء بخشیده است.همه این ها در حالی است که این پردازنده ها توان و گرمای بسیار کمتری چه در کارکردهای سنگین و چه در اجرای وظایف ساده،مصرف و ایجاد می کنند.دستیابی به فناوری ساخت 22 نانومتری در پردازنده هاسول ها ، دری جدید را به سوی نسل بعدی خلاقیت ها در طیف گسترده ای از دستگاه ها دیجیتال به روی ما گشوده است.

 فناوری مجازی سازی اینتل (VT-X)
تکنولوژیِ سخت افزاریِ شبیه سازی اینتل (Intel Virtualization Technology) در سال 2008 از سوی این کمپانی عرضه شد و به عنوان یک استاندارد جهانی محسوب می گردد.اگر ما به طور خلاصه بخواهیم آن را توضیح بدهیم باید گفت این فناوری شامل روش ها پردازشی بسیار پیشرفته است که در محاسبات ریاضیاتی کاربرد دارند و بر پایه کد های x86 برای بهبود محاسبات و کار های برداری ارائه شده اند. این تکنولوژی با ارائه الگوریتم هایی در نرم افزار طراحی شده خاص خود، فضایی مجازی در سرور یا کامپیوتر شخصی شما ایجاد می کند که باعث می شود یک پلتفرم سخت افزاری مانند چند پلتفرم عمل کرده و ضمن افزایش قابلیت مدیریت، امنیت در برابر نوسانات یا مشکلات انرژی و انعطاف پذیری در محیط فناوری ماکزیمم بهروری سیستم را بوجود می آورد.

 تراشه گرافیکی HD داخل پردازنده
نسل جدید تراشه گرافیکی پنتیوم یک سرو گردن قوی تر از نسل های قبل ظاهر شده و با کسب امتیاز بیش از 11000 در تست آزمون معتبر برنامه 3D Mark 11 ، با اختلافی بسیار زیاد قدرت خود را به رخ رقبا می کشد.هسته گرافیکی به کار گرفته شده در دل پردازنده های هاسول خانواده Pentium اینتل ، به نیاز شما برای کاربرد های روزمره و لذت بردن از یک تجربه بصری، بدون نیاز به کارت گرافیکی اختصاصی پاسخ گفته است. تراشه گرافیکی HD داخلی این پردازنده می تواند تصاویر را با کیفیت و شفافیت مناسب و رنگ واقعی نمایش دهد.علاوه بر این از دایرکت‌ایکس نسخه یازدهم نیز پشتیبانی کرده و تا ۳ نمایشگر مجزا به طور همزمان را می توان به آن متصل می شود.

 حافظه پنهان هوشمند
فناوری Intel Smart Cache بر اساس حجم کار هر یک از واحد های پردازنده ، حافظه پنهان سطح سوم موسوم به L3 Cashe را به صورت پویا بین تمام هسته ها به اشتراک می گذارد. عدم نیاز به بارگذاری مجدد داده های تکراری موجود در حافظه ،دسترسی سریعتری را به اطلاعات مورد نیاز برای هر هسته فراهم می آورد و موجب می شود که تمام حافظه به صورت مفید مورد استفاده قرار گیرد .در مجموع این فناوری باعث کاهش زمان تاخیر و بهبود عملکرد سیستم می شود .

فناوری Enhanced Intel SpeedStep
تکنولوژی Enhanced Intel SpeedStep که به اختصار EIST خوانده میشود به صورت خودکار وظیفه تنظیم ولتاژ پردازنده و فرکانس هسته را بر اساس بار پردازشی رو آن برعهده دارد.این فناوری با کاهش مصرف انرژی ،گرمای تولید شده از پردازنده را نیز کاهش میدهد.این به معنی کاهش صدای نویز حاصل از فن در رایانه و افزایش عمر سیستم شماست.

 مشخصات فنی پردازنده
سوکت پردازنده:     LGA 1150
کلاس پردازنده:     Pentium
تعداد هسته/ ترد:     2 هسته/ 2 ترد
فرکانس عملیاتی:     3.0GHz
حافظه کش سطح دوم (L2 Cache):     2x 256KB
حافظه کش سطح سوم (L3 Cache):     3MB
فناوری ساخت:     22 نانومتری
معماری:     Haswell
قفل فرکانسی باز:     N
کنترل کننده حافظه:     Dual Channel DDR3-1333
حداکثر حافظه قابل پشتیبانی:     32GB
پشتیبانی 64bit:     Y
گرافیک مجتمع:     Y
نام هسته گرافیکی:     Intel HD Graphics
فرکانس هسته گرافیکی:     350MHz (حالت توربو تا 1.1GHz)
قابلیت های ویژه گرافیکی:    
     فناوری Intel InTru 3D و Clear Video HD برای پخش فیلم های سه بعدی Blu-ray
    قابلیت اتصال به ۳ نمایشگر مجزا به طور همزمان
سیستم خنک کننده:     حرارت گیر(Heatsink ) به همراه فن

 مزایای خرید پردازنده هاسول پنتیوم جی 3220 اینتل چیست؟
    مجهز به 2 هسته پردازشی با قدرت پردازش 3.0 مگاهرتز برای هر هسته
    دارای 3 مگابایت حافظه نهان با فناوری اسمارت کش
    سازگار با مادربردهای مبتنی بر سوکت LGA 1150
    مجهز به تراشه گرافیکی نسل HD اینتل
    پشتبانی از رم دو کاناله DDR3 تا ظرفیت 32GB
  

 

  پشتبانی از نسل سوم درگاه ارتباطی موسوم به PCI Express 3.0


>بازدید : [ ۲۵۸]
تاریخ :Saturday, 7 November 2015، 02:43 PM | نویسنده : | نظرات : ۰
ارسال نظر برای این مطلب

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی